MVO

MVO | Maatschappelijk Verantwoord Schoonmaken

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is een continu proces. Kalshoven Dienstverlening streeft naar een constant verbeterproces binnen de mogelijkheden op het gebied van mens, milieu en maatschappij. MVO legt uiteindelijk de basis voor de continuïteit en het voortbestaan op langere termijn. Zonder aandacht voor mens, milieu en maatschappij is geen economisch gewin meer mogelijk, zeker niet op de lange termijn. 

"Verantwoord omgaan met mens, milieu en maatschappij"

Ons aandeel in een schone toekomst

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

01

People

Wij ondersteunen onze medewerkers met ergonomische schoonmaak middelen en investeren in opleidingen.  

02

Planet

Wij houden als schoonmaakorganisatie zoveel mogelijk rekening met de effecten op het milieu. 

03

Profit

Wij houden ons bezig met sociale beleidsdoelen om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans te bieden.

Social Return on Investment - de visie van Kalshoven Dienstverlening

Al bijna 50 jaar lang kan Kalshoven Dienstverlening op vrijwel elk terrein de juiste diensten leveren. Als mensenbedrijf willen wij bijdragen aan de maatschappelijke welvaart op langere termijn, rekening houdend met alle relevante belanghebbenden. Zo ook op het gebied van social return on investment (SROI). De aard van de operationele werkzaamheden van Kalshoven Dienstverlening biedt kansen aan mensen met een social return indicatie van bijvoorbeeld wajongere of ww'er. Om deze methodiek inzichtelijk te maken heeft Kalshoven Dienstverlening een visie op social return ontwikkeld. Kalshoven Dienstverlening streeft naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de samenleving. Daarin is plaats voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Kalshoven Dienstverlening wil meer. Daarom draagt Kalshoven Dienstverlening op allerlei manieren bij aan de mogelijkheden voor mensen met een kwetsbare positie tot de arbeidsmarkt. Dit doen we in de vorm van een verantwoorde, serieuze manier. Hierbij streven we naar een percentage van 5% social return.

Hierbij mag worden opgemerkt dat de instroom van social return niet ten koste mag gaan van noodgedwongen uitstroom van huidige medewerkers. Kalshoven Dienstverlening erkent hierin een verdringingsmarkt. Daarnaast mag social return niet de dienstverlening en/of bedrijfsvoering van Kalshoven Dienstverlening belemmeren of in gevaar brengen.

Doelgroepen social return

De doelgroepen die onder social return vallen wisselen per opdrachtgever en gemeente. Het gaat in ieder geval om mensen met een kwetsbare positie tot de arbeidsmarkt. Vaak zijn dit mensen die langdurig werkloos zijn of een arbeidsbeperking hebben. 

Code Verantwoordelijk Marktgedrag

Kalshoven Dienstverlening onderschrijft de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak- en Glazenwassersbranche. Deze Code werd op 21 juni 2011 geïntroduceerd om een einde te maken aan de doorgeschoten marktverhoudingen in de Schoonmaak- en Glazenwassersbranche. Een initiatief waarmee de branche eerlijker en duurzamer kan werken. Alleen door actief samen te werken kunnen opdrachtgevers, werkgevers, werknemers en intermediairs in de branche een sterke keten vormen.


Deze code moet leiden tot verantwoordelijk marktgedrag op basis van duurzame marktverhoudingen en respectvol met elkaar samenwerken tegen een realistische prijsstelling. Uiteraard een standpunt waar Kalshoven Dienstverlening zich in kan vinden.

Milieu: Ons aandeel in een schone toekomst

Kalshoven Dienstverlening is zich terdege bewust van haar verantwoordelijkheid tegenover de gemeenschap met betrekking tot die aspecten welke invloed hebben op het milieu. Wij streven er naar te werken op een wijze die een bijdrage levert aan de bescherming van het milieu.


Ons milieuzorgsysteem is er op gericht om de aspecten van het bedrijf die het milieu kunnen beïnvloeden, onder controle te houden en de effecten van onze bedrijfsvoering op het milieu, tot een minimum te beperken. Het verbeteren van milieuaspecten is daarmee een continu proces geworden en staat juist daarom hoog op onze (dagelijkse) agenda om met elkaar bewust te worden van de gevolgen van ons dagelijkse werk ten aanzien van het milieu. Enkele concrete maatregelen die Kalshoven Dienstverlening neemt zijn onder andere:

  • inzetten van energiezuinige en geluidsarme machines;
  • gebruik van middelen op basis van natuurlijke grondstoffen dan wel met minimale milieubelasting, welke voldoen aan de geldende wettelijke eisen en normen voor milieubeleid;
  • terugdringen van verpakkingsmaterialen;
  • hanteren van doseersysteem;
  • bij aanschaf of vervanging van auto's gaat de voorkeur uit naar de inzet van elektrische wagens.


SIEV KEURMERK


SIEV; Schoonmaken Is Een Vak

Kalshoven Dienstverlening is in het bezit van het SIEV keurmerk!

Dit keurmerk stelt eisen aan schoonmaak- en glazenwassersbedrijven.


Kernbegrippen binnen het keurmerk ‘Schoonmaken is een Vak!’ zijn:

  • kwaliteit;
  • voldoen aan wetgeving en CAO;
  • voldoen aan de code verantwoord marktgedrag;
  • werken met opgeleid personeel;
  • goede arbeidsomstandigheden;
  • zorg voor het milieu.


De controle op invulling en naleving van dit eisenpakket vindt plaats door de keurmerkinspecteurs van Keurmerk Nederland. Pas wanneer aan alle voorwaarden worden voldaan, wordt het keurmerkcertificaat uitgegeven.

Meer over SIEV

Certificeringen

Naast het SIEV certificaat beschikt Kalshoven Dienstverlening speciefiek voor haar specialistische dienstverlening over het ISO 9001:2015 certificaat en het VCA* Veiligheidscertificaat. Zo weet u dat u met een goed en georganiseerd bedrijf in zee gaat, waar tevens veiligheid hoog in het vaandel staat.

Share by: