Bij Kalshoven Dienstverlening staat Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen centraal in ons bedrijfsmodel. Wij streven naar voortdurende verbetering op het gebied van mens, milieu en maatschappij. MVO vormt de basis voor duurzame groei en het behoud van onze onderneming op lange termijn. We geloven dat zonder aandacht voor deze belangrijke aspecten, economisch succes niet mogelijk is, zeker niet in de toekomst.
Al bijna 50 jaar lang kan Kalshoven Dienstverlening op vrijwel elk terrein de juiste diensten leveren. Als mensenbedrijf willen wij bijdragen aan de maatschappelijke welvaart op langere termijn, rekening houdend met alle relevante belanghebbenden. Zo ook op het gebied van social return on investment (SROI). De aard van de operationele werkzaamheden van Kalshoven Dienstverlening biedt kansen aan mensen met een social return indicatie van bijvoorbeeld wajongere of ww'er. Om deze methodiek inzichtelijk te maken heeft Kalshoven Dienstverlening een visie op social return ontwikkeld. Kalshoven Dienstverlening streeft naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de samenleving. Daarin is plaats voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Kalshoven Dienstverlening wil meer. Daarom draagt Kalshoven Dienstverlening op allerlei manieren bij aan de mogelijkheden voor mensen met een kwetsbare positie tot de arbeidsmarkt. Dit doen we in de vorm van een verantwoorde, serieuze manier. Hierbij streven we naar een percentage van 5% social return.
Hierbij mag worden opgemerkt dat de instroom van social return niet ten koste mag gaan van noodgedwongen uitstroom van huidige medewerkers. Kalshoven Dienstverlening erkent hierin een verdringingsmarkt. Daarnaast mag social return niet de dienstverlening en/of bedrijfsvoering van Kalshoven Dienstverlening belemmeren of in gevaar brengen.
De doelgroepen die onder social return vallen wisselen per opdrachtgever en gemeente. Het gaat in ieder geval om mensen met een kwetsbare positie tot de arbeidsmarkt. Vaak zijn dit mensen die langdurig werkloos zijn of een arbeidsbeperking hebben.
Kalshoven Dienstverlening onderschrijft de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak- en Glazenwassersbranche. Deze Code werd op 21 juni 2011 geïntroduceerd om een einde te maken aan de doorgeschoten marktverhoudingen in de Schoonmaak- en Glazenwassersbranche. Een initiatief waarmee de branche eerlijker en duurzamer kan werken. Alleen door actief samen te werken kunnen opdrachtgevers, werkgevers, werknemers en intermediairs in de branche een sterke keten vormen.
Deze code moet leiden tot verantwoordelijk marktgedrag op basis van duurzame marktverhoudingen en respectvol met elkaar samenwerken tegen een realistische prijsstelling. Uiteraard een standpunt waar Kalshoven Dienstverlening zich in kan vinden.
Kalshoven Dienstverlening erkent haar verantwoordelijkheid voor het milieu en streeft naar een duurzame bedrijfsvoering. Ons milieuzorgsysteem richt zich op het beheersen van milieu-impact en het minimaliseren van negatieve effecten.
Enkele van onze concrete maatregelen zijn:
Kalshoven Dienstverlening is in het bezit van het SIEV keurmerk!
Dit keurmerk stelt eisen aan schoonmaak- en glazenwassersbedrijven.
Kernbegrippen binnen het keurmerk ‘Schoonmaken is een Vak!’ zijn:
De controle op invulling en naleving van dit eisenpakket vindt plaats door de keurmerkinspecteurs van Keurmerk Nederland. Pas wanneer aan alle voorwaarden worden voldaan, wordt het keurmerkcertificaat uitgegeven.
Kalshoven Dienstverlening beschikt over belangrijke certificeringen die onze kwaliteits- en veiligheidsnormen waarborgen. Naast het SIEV-certificaat zijn we gecertificeerd volgens ISO 9001:2015 en hebben we het VCA*-veiligheidscertificaat behaald. Dit garandeert dat u samenwerkt met een goed georganiseerd bedrijf dat veiligheid en kwaliteit hoog in het vaandel heeft staan.
Alle rechten voorbehouden | Kalshoven dienstverlening
Ontwerp & Realisatie Rontwerp design